Ekonomi

Dijital reklam sektörü daha da büyüyecek

İSTANBUL (İGFA) – Avrupa İnteraktif Reklamcılık Bürosu (IAB Europe) tarafından yayınlanan ve dijital reklam harcamalarını analiz eden AdEx Benchmark raporu yayınlandı.

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, rapora göre dijital reklamcılıkta tüm zamanların en yüksek büyüme oranlarına ulaşıldığını vurguladı. Kaplan, “Avrupa genelinde dijital reklamcılık, yüzde 7.3 yıllık büyüme oranıyla ABD pazarını geride bıraktı. Türkiye’nin de dahil olduğu 13 pazarda çift haneli büyüme kaydedildi. Avrupa’da dijital yatırımların yüzde 69’unu İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ve İtalya oluşturuyor. Türkiye, enflasyondan arındırılmış verilere göre yüzde 50 büyüme oranıyla yine birinci sırada yerini aldı. 2023 yılı sonu itibariyle Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 3 milyar 476 milyon Euro’ya ulaştı. Bu da enflasyondan arındırılmış yüzde 50 büyüme oranıyla Avrupa ortalamasının 4.5 katı daha fazla bir büyüme gösterdiğini ortaya koyuyor. Rapora göre, dijital reklam yatırımları büyüklüğü açısından Türkiye, 29 ülke arasında sekizinci sırada yer alıyor. 2023 yılında 8 oranında rekor bir büyüme gösteren Türkiye, 2022 yılında olduğu gibi en fazla büyüyen ülke olmayı sürdürüyor. Yapay zekânın devreye girmesi, makine öğrenimi ile reklam teknolojileri daha da güçleneceğini ve sektörün yüzde 70 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz” şeklinde konuştu.

GÖRÜNTÜLÜ REKLAM VE SOSYAL MEDYA YATIRIMLARI YÜKSELİYOR

Avrupa genelinde görüntü reklam yatırımlarının yüzde 13 oranında büyürken, sosyal medyaya yapılan yatırımların da yüzde 18 oranında arttığına dikkat çeken Kaplan, “Sosyal medyanın görüntülü reklamlar içindeki payı yüzde 48’e yükseldi. Video reklamcılık, en çok büyüyen formatlardan biri olarak öne çıktı ve toplam görüntülü reklamların büyümesinde önemli bir rol oynadı. 2023 yılında yüzde 21 artış gösteren dijital reklamcılık ve dijital ses reklamcılığı da dikkat çeken bir büyüme kaydetti. Dijital ses reklamcılığı yüzde 23 oranında artış gösterirken, podcastlerin toplam dijital ses yatırımlarının artmasında önemli bir rol oynadığını görüyoruz. Podcastlerin artışı, dijital ses reklamcılığının büyümesine önemli bir katkı sağladı.

haberkaynarca.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Beylerbeyi Escort
15 Temmuz Escort
Maden Escort
Cankurtaran Escort
Tepeüstü Escort
Esentepe Escort
Beykoz Escort
Tevfikbey Escort
Baklalı Escort
Cankurtaran Escort
Güneşli Escort
Poligon Escort
Altayçeşme Escort
Yeni Escort
Ferahevler Escort
Kartaltepe Escort
Garipçe Escort
Bağlarbaşı Escort
Feneryolu Escort
Derviş Ali Escort
Elbasan Escort
Tantavi Escort
Yenisahra Escort
Fatih Escort
İçmeler Escort
Topkapı Escort
Karlıbayır Escort
Şemsipaşa Escort
Çamlık Escort
Kazım Karabekir Escort
Ulus Escort
Bahçelievler Escort
Kurfallı Escort
Halide Edip Adıvar Escort
Hoca Gıyasettin Escort
Etiler Escort
Osmanağa Escort
Bıçkıdere Escort
Çamlıbahçe Escort
Gökçeali Escort
Camiikebir Escort
İnönü Escort
Sahrayıcedit Escort
Yunus Emre Escort